Najczęściej zadawane pytania

Cenniki

  • Czy do ceny paczki należy doliczyć opłatę paliwową?

    Nie. Dopłata paliwowa w serwisie krajowym jest wliczona w ceny paczki.

  • Kiedy otrzymamy fakturę?

    Faktury elektroniczne są wysyłane w ciągu 3 dni roboczych, po zakończonym okresie rozliczeniowym, którym jest miesiąc kalendarzowy. Kolejnego dnia wysyłane są specyfikacje do faktur, zawierające szczegółowy opis wszystkich świadczonych przez DPD usług w danym okresie rozliczeniowym.

  • Czy dodatkowe usługi są wliczone w cenę?

    Cena za paczkę w abonamencie, jak także poza abonamentem to cena standardowa zawierająca tylko dopłatę paliwową oraz ubezpieczenie do 1000zł. Wszystkie pozostałe usługi dodatkowe są doliczane do ceny podstawowej.

  • Gdzie znajdę wyszczególnione dodatkowe usługi ?

    Po zakończonym okresie rozliczeniowym, wystawiana jest faktura i specyfikacja do faktury. W specyfikacji są wyszczególnione wszystkie usługi dodatkowe, z jakich korzystał klient.

  • Kto jest moim opiekunem handlowym?

    Informację o opiekunie posprzedażowym można znaleźć na naszej stronie www: https://dpdiohfinder.dpd.com.pl

  • Czy mam możliwość zintegrowania się z wybranym systemem?

    Tak. Posiadamy szereg aplikacji, które posiadają integrację z naszym systemem. Wszystkie dostępne są na naszej stronie www: https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/Produkty-i-uslugi/Rozwiazania-IT

  • Ile zapłacę za ubezpieczenie?

    Ubezpieczenie do 1000zł jest wliczone w cenę każdej paczki. Dodatkowa ochrona ubezpieczeniowa jest płatna według stawek wyszczególnionych w cenniku abonamentowym na 2 stronie.

  • W jaki sposób mogę nadać paletę?

    Paletę można nadać tak samo jak paczkę, natomiast warto przy wypełnianiu listu przewozowego w okienku „dodatkowe informacje” wpisać „paleta”. Palety jakie przyjmujemy do transportu to palety o podstawie euro i wadze max. 700kg. Koszt wysłania palety to cena podstawowa za paczkę + dopłata z odpowiedniego przedziału wagowego (nie mniej niż 288kg-o taką wagę gabarytową jest wyliczana paleta)+ ewentualne dopłaty za usługi dodatkowe.

  • Co jeśli nie wykorzystam wszystkich paczek w abonamencie?

    Paczki niewykorzystane nie są przenoszone na kolejny okres rozliczeniowy.

  • Co jeśli wyślę więcej paczek niż mam w abonamencie?

    Każda kolejna paczka wysłana po wykorzystaniu puli paczek w abonamencie to dodatkowy koszt, który jest doliczany do abonamentu. Cena za paczkę poza abonamentem jest wyszczególniona na cenniku abonamentowym w pozycji Cennik podstawowy→paczki do 31,5kg/5kg (cena podstawowa).

  • Kiedy otrzymam zwrot środków finansowych za przesyłki wysłane z opcją pobrania należności od Odbiorcy?

    Podstawowy termin zwrotu to tygodniowy cykl, rozliczany w czwartego dnia tygodnia następnego. Oznacza to, że zwrot środków pieniężnych za paczki pobraniowe doręczone w tygodniu A nastąpi w czwartek tygodnia B.

  • W jaki sposób mogę przekierować paczkę?

    Wystarczy wejść na naszą stronę www. https://mojapaczka.dpd.com.pl/login wpisać nr listu przewozowego oraz złożyć odpowiednia dyspozycję.

  • W jaki sposób mogę wysłać paczkę w serwisie międzynarodowym?

    W serwisie międzynarodowym (Export i Import) wypełniamy list przewozowy w aplikacji DPD Online. W przypadku Exportu postępujemy identycznie jak w przypadku serwisu krajowego (zmieniamy tylko kraj z listy rozwijanej przy tworzeniu lp). W przypadku Importu zarówno lp jak i zlecenie musi być złożone w aplikacji DPD Online.

  • Jak wycenić przesyłkę w serwisie międzynarodowym Export?

    Cena podstawowa za paczkę w cenniku DPD Eksport (według przedziału wagowego) https://www.dpd.com.pl/var/dpd/storage/original/application/72fdedc5c065976a3e53934dac558f4c.pdf
    - ewentualny rabat wynikający z umowy
    + dopłata strefowa (według kodu pocztowego; tabela dopłat strefowych jest w dokumencie tabela dopłat strefowych https://www.dpd.com.pl/var/dpd/storage/original/application/063b2ab6f865b5fe6f543f9070009b34.pdf
    + opłata bezpieczeństwa
    + opłata paliwowa (aktualna opłata paliwowa jest na stronie internetowej)
    + VAT

  • Jak wycenić przesyłkę w serwisie międzynarodowym Import?

    Cena podstawowa za przesyłkę w cenniku DPD IMPORT (według przedziału wagowego)
    - rabat wynikający z umowy
    + dopłata strefowa (według kodu pocztowego; tabela dopłat strefowych jest w dokumencie tabela dopłat strefowych https://www.dpd.com.pl/var/dpd/storage/original/application/063b2ab6f865b5fe6f543f9070009b34.pdf)
    + opłata paliwowa (aktualna opłata paliwowa jest na stronie internetowej)
    + opłata bezpieczeństwa
    + VAT

  • Jak wycenić przesyłkę w serwisie krajowym?

    Cena podstawowa za przesyłkę standardową znajduje się w Cenniku Abonamentowym dołączonym do Umowy Abonamentowej + ewentualne dopłaty za usługi dodatkowe.

  • Gdzie znajdę numer do kuriera?

    Numer telefonu do kuriera można sprawdzić po wprowadzeniu numeru listu przewozowego oraz kodu pocztowego Nadawcy lub Odbiorcy na naszej stronie www. https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails

  • Gdzie znajdę numer zlecenia?

    W aplikacji DPD Online w zakładce „zamów kuriera” są wyszczególnione wszystkie składane zlecenia. Po lewej stronie w kolumnie Numer Zlecenia znajduje się numer zlecenia.

  • Jak sprawdzić aktualny status paczki?

    Po wprowadzeniu numeru listu przewozowego na naszej stronie: https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails

  • Czy mogę zawiesić umowę?

    W każdym roku obowiązywania umowy, jest możliwość zawieszenia umowy na 2 okresy rozliczeniowe.

  • W jaki sposób mogę zwiększyć abonament?

    Zmiana pakietu abonamentu wymaga aneksowania umowy. W tym celu należy wysłać email na adres: aneks_abonament@dpd.com.pl

  • Czy do ceny paczki należy doliczyć opłatę paliwową?

    Nie. Dopłata paliwowa w serwisie krajowym jest wliczona w ceny paczki.